Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Inne] VCDS i jego możliwości (możliwości naszych OCTAVII)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Inne] VCDS i jego możliwości (możliwości naszych OCTAVII)

    kowal 2002, Wlepa dotarła dzisiaj, wielkie dzięki - teraz czekam na sprzyjające warunki

  • #2
    [Inne] VCDS i jego możliwości (możliwości naszych OCTAVII)

    Witam,
    Ostatnio miałem troszkę więcej czasu, więc sobie pogrzebałem VCDS'em w swojej O2 AMBIENTE (2006r) No i z ciekawostek (bo jakoś nie znalazłem takich opisów wcześniej) to znalazłem:

    DISCLAIMER:
    Opisane poniżej rzeczy są bez problemu dostępne w mojej wersji OCTAVIA ze standardowymi sterownikami, natomiast nie podejmuje się wyrażania swojego zdania na temat legalności niektórych tych opcji podczas jazdy (część opcji można włączyć, inne są niezgodne z polskim kodeksem), chociaż możemy o tym pogadać - sam jestem ciekaw.
    - pytało kilka osób: wyłączanie sygnalizacji niezapiętych pasów [nie świeci się kontrolka, nie dzwoni dzwonek ani po przekręceniu kluczyka ani w trakcie jazdy]
    - Już wiem gdzie się ustawia czas po jakim włączają się spryskiwacze świateł i czas spryskiwania
    - przeciwmgielne jako światła dzienne - po przekręceniu kluczyka włączają się z postojówki, ale ZAMIAST 'krótkich' włączają się przeciwmgielne - jak się przekręci włącznik to światła włączają się już normalnie, tzn. przeciwmgielne się wyłączają i włączają się normalne żarówki - ciekawe czy mając lampy przeciwmgielne z matowym spodem (czyli przystosowane do doświetlania zakrętów) to czy mogą też one pełnić wtedy rolę świateł dziennych oczywiście włącznik w trybie POSTOJOWE włącza tylko postojowe.

    a z tzw. systemów "zapasowych":
    - wsteczny zamiast kierunkowskazu - jak się spali żarówka kierunkowskazu z tyłu, to jej funkcję przejmuje żarówka od wstecznego - SPRAWDZIŁEM TO, wyciągając żarówkę kierunkowskazu - DZIAŁA skutek uboczny (bo chyba nie traktowałbym tego jako wadę) jest taki, że podczas cofania, jak wrzucam kierunkowskaz, to lampka wstecznego gaśnie (ale tylko po tej stronie, co włączony kierunkowskaz i tylko na czas włączenia kierunkowskazu - po jego wyłączeniu żaróweczka wstecznego znowu się włącza);
    - przód - lampka postojówki przejmuje funkcję kierunkowskazu, jak ta się spali [nie sprawdziłem - nie chciało mi się rozkręcać lampy ]
    - przód - lampka kierunkowskazu świeci równocześnie z postojówką, czyli pełni jej funkcję. Oczywiście świeci nie z normalną jasnością, a coś koło 10% mocy. Tył również można tak ustawić
    - tył - kierunkowskazy zamiast hamulca - ale dziwnie działa, bo miało to być niby ZAMIAST spalonego hamulca, a działa razem z nim śmieszny efekt.

    Amerykańskie światła gasną po zaciągnięciu ręcznego, ale to dotyczy tylko sytuacji, gdy włącznik świateł jest w pozycji ZERO. Jak się włączy światła normalnie, to ten trik już nie działa i można śmiało robić "boki" (drifting itp) :-)

    Apropos opcji, że w trybie skandynawskim zamiast świateł mijania swiecą się przeciwmgielne, to dwie sprawy - pierwsza, że trzeba mieć lampy oznaczone napisem DRL (Daylight Running Lights) czyli przystosowane do funkcji świateł dziennych. Zastanawiam się nad czymś takim, bo wtedy włożone do lamp 'głównych' żarówki np. OSRAM NIGHT BREAKER zyskują sporo na żywotności, ale:
    1. Czy ktoś wie gdzie znaleźć takie lampy?? Ponoć w standardzie są w nowych OCTAVIAch FL, ale nie znalazłem nigdzie na necie w 'wolnej' sprzedaży.
    2. Mocno się zastanawiam nad wadami takiego rozwiązania, bo na forach ludzie się skarżą na ten tryb, bo albo na radiu ciągle im ktoś zwraca uwagę, że jadą na przeciwmgielnych, albo mrugają cały czas długimi, zeby sobie włączył, albo (ale to już jakiś dwuletni post i ponoć sporo się zmieniło jeśli chodzi o świadomość w temacie DRL) nasze "niebieskie władze" łapały na każdym punkcie i trzeba im było tłumaczyć, że to homologowane itd.

    Oczywiście po przekręceniu włącznika świateł na WŁĄCZONE gasną te przeciwmgielne i włączają się normalne lampy. I również OCZYWIŚCIE wraz z tymi przeciwmgielnymi/dziennymi są włączone postojowe. No i jeszcze dla ciekawskich - jeśli ktoś ma stary sterownik elektryki, to można sobie kupić nowszy [3C0 937 049 AJ] za 290zł na allegro i po wymienieniu sobie lamp przeciwmgielnych można włączyć doświetlanie zakrętów. Podejrzewam (ale to nie jest pewniak), że można sobie wymienić jakieś inne sterowniki, żeby mieć więcej opcji, ale nie znam się więc więcej nie mówię

    Muszę sprawdzić czy jak włączę równocześnie tryb skandynawski i amerykański [da się - komputer przyjmuje takie kodowanie jako poprawne], to przód reaguje poprawnie na ręczny, ale z tyłu świecą się światła - to chyba byłaby idealna kombinacja.

    Postaram się wrzucić coś więcej jak znajdę coś ciekawego i niestandardowego :-) Jeśli ktoś coś słyszał na temat jakichś fajnych rzeczy, to zapraszam do podzielenia się informacjami.

    Będę wdzięczny za odpowiedź na zadane przeze mnie pytanie dotyczące lamp DRL :-)
    1. Czy ktoś wie gdzie znaleźć takie lampy?? Ponoć w standardzie są w nowych OCTAVIAch FL, ale nie znalazłem nigdzie na necie w 'wolnej' sprzedaży.
    Pozdrawiam,
    Michał

    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez kropeck
      Muszę sprawdzić czy jak włączę równocześnie tryb skandynawski i amerykański [da się - komputer przyjmuje takie kodowanie jako poprawne], to przód reaguje poprawnie na ręczny, ale z tyłu świecą się światła - to chyba byłaby idealna kombinacja.
      Nadrzedny jest amerykanski
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Dlatego najlepiej zakodować amerykański+coming hom i jeździć cały czas na przełączniku świateł włączonych. Po zgaszeniu silnika będą po chwili też gasły światły.
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz


        • #5
          Witaj "kropeck"
          To więc w jaki sposób wyłaczyć tą kontrole niezapiętych pasów bezpieczeństwa??
          Pozdr
          Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
          Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez rafaelog
            Witaj "kropeck"
            To więc w jaki sposób wyłaczyć tą kontrole niezapiętych pasów bezpieczeństwa??
            Pozdr
            Teraz z pamięci troszkę.
            VCDS -> 17-Zest.Wskaźników -> KODOWANIE. I teraz: kod jest następujący [w mojej ambiente]:

            0003101

            czwarta cyfra od końca (czyli '3') odpowiada za ostrzeżenia m.in. właśnie o niezapiętych pasach. Aby przestało pikać powiadomienie, należy od cyfry na czwartym miejscu od końca odjąć '2' (ten wartość na tym bicie odpowiada za pasy) i zamiast (w tym przypadku) '3' wpisać '1'. Teraz kod wygląda tak:

            0001101

            VCDS pokazuje dokładne opisy zdecydowanej większości byte'ów, więc nie ma wiele problemu ze znalezieniem opcji :-)

            THE END.



            Czytałem ostatnio trochę o kodzie SKC (Secret Key Code) i wiem, że jest cholernie ciężki do zdobycia (w warunkach domowych niemożliwy), natomiast czy ktoś ma wujka, albo chociaz brata w serwisie, żeby podał mi kod do mojego kompa?? Otworzyłoby się mnóstwo nowych możliwości w kwestii programowania sterowników :-)
            Pozdrawiam,
            Michał

            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

            Komentarz


            • #7
              Witaj.
              A zmiana tego kodu co do tych pasów to w warunkach domowych zrobie czy nie??

              Co do tego kodu SKC to spróbuje się zapytać elektryka z serwisu Skody co robił mi już co nieco u siebie w domu w mojej Octavii I. Ale nie moge zagwarantować że mi go zdradzi. Napisz mi dokładnie o co mam się zapytać.
              Pozdrawiam, szerokości i przyczepności 8)
              Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
              Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez rafaelog
                Witaj.
                A zmiana tego kodu co do tych pasów to w warunkach domowych zrobie czy nie??

                Co do tego kodu SKC to spróbuje się zapytać elektryka z serwisu Skody co robił mi już co nieco u siebie w domu w mojej Octavii I. Ale nie moge zagwarantować że mi go zdradzi. Napisz mi dokładnie o co mam się zapytać.
                Pozdrawiam, szerokości i przyczepności 8)
                W warunkach domowych nie ma szans .... chyba że parkujesz w salonie. Ale w garażu, albo nawet na zewnątrz - bez problemu. Jeśli tylko masz odpowiedni kabel i oprogramowanie :-)

                A co do serwisanta ze SKODY to spytaj jak zdobyć kod SKC (Secret Key Code) do sterowników :-) czuję w kościach, że i Twój mechanik wzdrygnie ramionami i na tym się skończy.
                Pozdrawiam,
                Michał

                Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                Komentarz


                • #9
                  Witaj.
                  On nie jest zwykłym mechanikiem. To jest elektryk-elektronik najwyższej klasy. Pod względem elektryki i lektroniki to bije wszystkich w całym serwisie skody. Jest poprostu The BEST. Drugi taki jescze tylko jest na serwisie VW/AUDI.
                  Pozdrawiam
                  Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                  Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez rafaelog
                    Witaj.
                    On nie jest zwykłym mechanikiem. To jest elektryk-elektronik najwyższej klasy. Pod względem elektryki i lektroniki to bije wszystkich w całym serwisie skody. Jest poprostu The BEST. Drugi taki jescze tylko jest na serwisie VW/AUDI.
                    Pozdrawiam
                    No to rękawica poszła w ruch - rzuciłem wyzwanie i teraz się okaże jak wysoką klasę reprezentuję :-) Trzymam kciuki, żebym nie miał racji :-)
                    Pozdrawiam,
                    Michał

                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                    Komentarz


                    • #11
                      Witaj.
                      Byłem na Skodzie i rozmawiałem z nim. Mówił, że to żaden problem trzeba wyciągnąć sterownik z auta i przez komputer ściąga się kod bezpośrednio ze sterownika.
                      Pozdr
                      Rafał 8)
                      Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                      Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                      Komentarz


                      • #12
                        ... i mówisz, że on jest w Rzeszowie.... :-) a powiedział coś o szczegółach?? Jaki komputer, albo coś?? ;D
                        Pozdrawiam,
                        Michał

                        Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                        Komentarz


                        • #13
                          Tak pracuje na serwisie skody. O szczegółach nic nie powiedział. Mówił tylko, że ten kod ściąga się ze sterownika więc wydaje mi się że chyba przez komputer. No nie wiem. Jak chcesz mogę podać Ci jego nr telefonu to zadzwonisz do niego i sobie pogadasz. Wejdz sobie na ten link i tam jest nr telefonu i dzwoń na ten komórkowy. On dzisiaj był do 18 w pracy. Teraz jest w domu i powinien raczej mieć czas na pogawędkę. Oto link strony: Link

                          Pozdr
                          Rafał 8)
                          Poprzednia: Octavia I 1.9 TDI SLX
                          Obecna: Octavia II 1.9 TDI Elegance

                          Komentarz


                          • #14
                            kropeck, spotkałeś się może w swojej karierze z próbą uruchomienia systemu HHC (Hill Hold Control). Ponoć w nowych OII jest możliwość uruchomienia o ile autko posiada ESP...
                            Mój liftback scout

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez bzik13
                              kropeck, spotkałeś się może w swojej karierze z próbą uruchomienia systemu HHC (Hill Hold Control). Ponoć w nowych OII jest możliwość uruchomienia o ile autko posiada ESP...
                              Moja 'kariera' z VCDS jest dość krótka, więc jeszcze jest tyle "pieców, z których chleba nie jadłem", że na dziś dzień wyglądam jak etiopskie dziecko. Chętnie poeksperymentuję na innych furkach.
                              Pozdrawiam,
                              Michał

                              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez kropeck
                                Chętnie poeksperymentuję na innych furkach.
                                Zacznij od eksperymentowania na swojej :szeroki_usmiech
                                BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez shado
                                  Zamieszczone przez kropeck
                                  Chętnie poeksperymentuję na innych furkach.
                                  Zacznij od eksperymentowania na swojej :szeroki_usmiech
                                  Na mojej to już chyba wszystkie funkcje przetestowałem (w końcu po to ten post otworzyłem, żeby jakieś dziwne lub ciekawe funkcje opisać) - niektóre funkcje nie wiem po co są, bo nie wpływa to w żaden widoczny sposób na funkcjonalność, np. funkcja "boczne kierunkowskazy zainstalowane". Pisałem do ADAKO i w sumie gość mi odpowiedział, że on wielu funkcji nie rozumie i nie wie po co są.

                                  Eksperymentowanie = przeglądanie innych wersji, żeby zobaczyć co więcej mają i co mogą :-)
                                  Pozdrawiam,
                                  Michał

                                  Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    kropeck, no ale nie napisałeś co i gdzie pozmieniać, obrazkowo co i gdzie zmodyfikować, żeby było jasne czarno białym. Tak bardziej obrazkowo dla każdego. Rzuciłeś tylko hasła co można pozmieniać, ale to każdy kto ma VAGa to wie. Zrób jakiś dokładny opis co i gdzie pozmieniać, żeby mogli z tego skorzystać Ci co dopiero kupili kabelek, albo mają pożyczony i nie mają doświadczenia.
                                    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      HHC w cenniku figuruje za 600 PLN w przypadku FL, gdzie ESP jest w standardzie. W instrukcji jest napisane, że działa to, jeżeli samochód stoi pod górkę od jakiegoś tam kąta. Z górki nie działa. Podtrzymanie hamulców działa przez 2 sekundy od puszczenia hamulca, a sama siła hamowania redukuje się wraz z ilością dodawanego gazu. Podejrzewam, że oprócz uaktywnienia tego w komputerku potrzeba będzie jakiegoś czujnika położenia. Mam zamiar się zapytać w ASO ile za to by chcieli. Ale pewnie się "rozczaruję" jak poznam cenę.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Enriquez
                                        Podejrzewam, że oprócz uaktywnienia tego w komputerku potrzeba będzie jakiegoś czujnika położenia
                                        Dużo tych czujników położenia w Skodzinie: alarmu, lusterka prawego, HHC.... może zainstalować jeden centralny żyroskop i połączyć go z kompem
                                        Mój liftback scout

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          No to jeśli ktoś w Rabsztynie będzie miał ESP, to można rzucić okiem na dostępne funkcje w sterownikach :-) i się sprawdzi czy da się uruchomić HHC.
                                          Pozdrawiam,
                                          Michał

                                          Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            kropeck, witaj. Planuje zakup VAG-a z funkcją długiego kodowania. Możesz mi doradzić zakup jakiegoś urządzenia? Przypomnę że mam FLke....
                                            Mój liftback scout

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              bzik13, na stronie vag-com.pl masz różne kabelki. Bez względu na model skody działa to:
                                              Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS®

                                              Kabelek na USB, działa ze wszystkimi samochodami VAG (Volkswagen Auto Group) :-) i działa DOBRZE! :-)
                                              Pozdrawiam,
                                              Michał

                                              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez kropeck
                                                bzik13, na stronie vag-com.pl masz różne kabelki. Bez względu na model skody działa to:
                                                Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS®

                                                Kabelek na USB, działa ze wszystkimi samochodami VAG (Volkswagen Auto Group) :-) i działa DOBRZE! :-)
                                                Nie dodałem paru istotnych szczegółów, a mianowicie: nie chcę zarabiać na diagnozowaniu (cena urządzenia 1700zł!) , myślałem o tańszej alternatywie tego VAG CAN PRO, i w zupełności wystarczy jeśli obsłuży tylko moją FLke.... Muszę się czegoś napić po obejrzeniu ceny tego zestawu :shock:
                                                P.S. jeśli posiadasz takie cudo i kodujesz za free to powinieneś przynajmniej brać za amortyzację zużycia wtyczki :twisted:
                                                Mój liftback scout

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez bzik13
                                                  Zamieszczone przez kropeck
                                                  bzik13, na stronie vag-com.pl masz różne kabelki. Bez względu na model skody działa to:
                                                  Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS®

                                                  Kabelek na USB, działa ze wszystkimi samochodami VAG (Volkswagen Auto Group) :-) i działa DOBRZE! :-)
                                                  Nie dodałem paru istotnych szczegółów, a mianowicie: nie chcę zarabiać na diagnozowaniu (cena urządzenia 1700zł!) , myślałem o tańszej alternatywie tego VAG CAN PRO, i w zupełności wystarczy jeśli obsłuży tylko moją FLke.... Muszę się czegoś napić po obejrzeniu ceny tego zestawu :shock:
                                                  P.S. jeśli posiadasz takie cudo i kodujesz za free to powinieneś przynajmniej brać za amortyzację zużycia wtyczki :twisted:
                                                  Masz rację :-) teoretycznie niby VAG jest dla ludzi z OCP za free, ale ja za wlepę musiałem zapłacić :P
                                                  Będą mi się składać na karczek z grilla, albo placek po węgiersku :-)) :-) w Kryspinowie mają ich dużo

                                                  A poważniej, to jak będziesz chciał, to spokojnie siądziemy w piątek i popatrzymy u Ciebie co się da, a co nie
                                                  Pozdrawiam,
                                                  Michał

                                                  Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X